Απαραίτητες Βιταμίνες για τους Δρομείς και πού μπορούμε να τις βρούμε

Η σωστή διατροφή αποτελεί βασικό παράγοντα στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας. Ειδικά για εμάς τους δρομείς, που η διατροφή μας βοηθά ώστε να μπορούμε να αποδώσουμε στην επόμενη προπόνηση, η πρόσληψη συγκεκριμένων βιταμινών στη σωστή ποσότητα έχει εξέχουσα σημασία. Παρακάτω, θα σας παρουσιάσουμε μερικές από τις σημαντικότερες βιταμίνες που χρειαζόμαστε αλλά και σε ποιες τροφές θα τις βρούμε.

1. Βιταμίνη Α
Διατηρεί δυνατή την επιδερμίδα και βελτιώνει την όραση, για να μπορούμε να βλέπουμε καλά κατά την διάρκεια των βραδινών προπονήσεων.
Άντρες: 900 μικρογραμμάρια/ημέρα , Γυναίκες: 700 μικρογραμμάρια/ημέρα
Μία βρασμένη γλυκοπατάτα περιέχει πάνω από 500% της ημερήσιας δόσης που χρειαζόμαστε. Άλλες πήγες είναι το kale (είδος λαχανίδας) και το cantaloupe (είδος πεπονιού).
2. Ασβέστιο
Συμβάλλει στην υγεία των οστών και των δοντιών. Επίσης είναι ηλεκτρολύτης, που βοηθά στην συστολή των αιμοφόρων αγγείων και των μυών.
Άντρες/Γυναίκες: 1000 μιλιγκράμ/ημέρα
Ένα ποτήρι γάλα περιέχει περίπου 30% της ημερήσιας δόσης ενώ το γάλα αμυγδάλου περίπου 45%. Εναλλακτικές πηγές είναι το σπανάκι και οι σπόροι chia.
3. Βιταμίνη Ε
Βοηθά στο να διατηρείτε το σώμα νεανικό και ανθεκτικό. Θωρακίζει τον οργανισμό εναντίον των ιώσεων , δρα ως ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες και αντιοξειδωτικό και διατηρεί τα αιμοφόρα αγγεία σε ιδανική κατάσταση.
Άντρες/Γυναίκες: 15 μιλιγκράμ/ημέρα
Μια γεμάτη χούφτα αμύγδαλα προσφέρει περίπου 35% της ημερήσιας δόσης. Άλλες πηγές θεωρούνται οι ηλιόσποροι και το ελαιόλαδο.
4. Φυτικές Ίνες
Μας βοηθούν να διατηρούμε το σωματικό μας βάρος, ρυθμίζουν το ζάχαρο στο αίμα και μειώνουν την χοληστερίνη.
Άντρες: 38 γραμμάρια/ημέρα , Γυναίκες: 25 γραμμάρια/ημέρα
Μία κούπα βατόμουρα προσφέρει περίπου 8 γραμμάρια φυτικών ινών. Άλλες πηγές είναι τα φασόλια και τα προϊόντα ολικής άλεσης.
5. Ψευδάργυρος
Διατηρεί υγιές το δέρμα, βοηθά στην επούλωση των πληγών, διασπά τους υδατάνθρακες (την βασική πηγή ενέργειάς μας) και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Άντρες: 11 μιλιγκράμ/ημέρα, Γυναίκες: 8 μιλιγκράμ/ημέρα
Μισή κούπα hummus προσφέρει περίπου 15% της ημερήσιας δόσης. Εναλλακτικές πηγές: Βοδινό κρέας και ηλιόσποροι.

#drc_athens #distance_running_center_athens #nutrition