Τι είδαμε στο Metsovo Ursa Trail 2022

Τι είδαμε στο Metsovo Ursa Trail 2022 Στο αρχοντικό Μέτσοβο το 3ήμερο 27 – 28 – 29 Μαΐου έλαβε χώρα η διοργάνωση Metsovo Ursa Trail 2022. Το – έτσι κι αλλιώς – δημοφιλές, πασίγνωστο και αγαπημένο Μέτσοβο γέμισε για 3 ημέρες με κάθε λογής δρομική φυσιογνωμία από όλα τα μέρη της Ελληνικής επικράτειας – και όχι μόνο, παρέχοντας τη γνώριμη, πολύχρωμη και ευχάριστη ατμόσφαιρα που μόνο ένας ορεινός αγώνας μπορεί να δημιουργήσει. Ας δούμε λοιπόν μέσα από μια συνοπτική και σύντομη ανασκόπηση, τι είδαμε και βιώσαμε στο Metsovo Ursa Trail 2022.

Λίγα λόγια για το αγωνιστικό πρόγραμμα
Η διοργάνωση άνοιξε την αυλαία της την Παρασκευή 27 Μαΐου με τον αγώνα Katara Vertical. Ο αγώνας αυτός είναι, όπως και το όνομα του δηλώνει, ένας αγώνας ανάβασης με απόσταση 4.6km και 870m θετικής υψομετρικής. Η εκκίνηση δίνεται ελάχιστα κάτω από το χαμηλότερο σημείο του Μετσόβου ενώ τερματισμό έχουμε στην Κορυφή της Κατάρας.
Τη σκυτάλη θα λάβει τώρα ο «μεγάλος» αγώνας της διοργάνωσης, ο Ursa Trail 40km ο οποίος ενσωματώνει 2.800m θετικής υψομετρικής και ξεκινά το πρωί του Σαββάτου. Εκκίνηση και τερματισμό έχουμε που αλλού (;), στην όμορφη και γεμάτη κόσμο πλατεία του Μετσόβου.
Αφού αθλητές και συνοδοί ξεκουραστούν λίγο από τη «ζάλη» του μαραθωνίου, σειρά έχουν οι μικρότεροι και πιο μαζικοί αγώνες της διοργάνωσης το πρωί της Κυριακής. Πρώτα εκκινεί ο Ursa Trail 20km με τα 1.100m θετικής υψομετρικής ενώ όχι πολύ αργότερα θα εκκινήσει και ο Ursa Trail 11km των 650m θετικής υψομετρικής, με τους συμμετέχοντες των 4 αγώνων του 3ημέρου να κλείνουν κοντά στους 1.200.

Λίγα λόγια για τα “extra” της διοργάνωσης
Με εξαίρεση εκείνους που αγωνίστηκαν στον αγώνα ανάβασης, το 3ήμερο για τους περισσότερους ξεκίνησε με το εντυπωσιακό Pasta Party το βράδυ της Παρασκευής. Υπάρχει άραγε καλύτερος τρόπος να κερδίσει μια διοργάνωση από την πρώτη κιόλας ημέρα, τη συμπάθεια συνοδών και αγωνιζόμενων από ένα full course meal; Και απαντούμε: Όχι! Η διοργάνωση με ένα άρτια δομημένο event που έλαβε χώρα στο Κατώγι Αβέρωφ, φρόντισε να υπερβεί κάθε προσδοκία. Ποικιλία από ζυμαρικά, σαλάτες, λουκουμάδες, κρασί και πολλά άλλα ακόμη υπό τον ήχο ηλεκτρονικής μουσικής και ευχάριστου κλίματος εξασφάλισαν από νωρίς ότι θα είμαστε εκεί και του χρόνου.

Φυσικά, δεν έμειναν χωρίς παιχνίδι και οι μικροί φίλοι των αγώνων. Το απόγευμα του Σαββάτου η διοργάνωση μερίμνησε να δώσει τη χαρά στα μικρά παιδιά που παρευρίσκονταν στην πλατεία, να συμμετάσχουν και εκείνα τρέχοντας τον δικό τους ανεπίσημο παιδικό αγώνα.
Το βράδυ του Σαββάτου υπήρξε ξανά Pasta party το οποίο τώρα έγινε στην πλατεία του Μετσόβου σε μια πιο κλειστή αλλά παρόλα αυτά ευχάριστη εκδήλωση. Τα «ακούσματα» του party προήλθαν από το συγκρότημα The Luckies.

Το πρωί της Κυριακής τώρα, που η συμμετοχή ήταν και η μαζικότερη, οι αθλητές παρέλαβαν αριθμούς συμμετοχής και «ρίχθηκαν» στη μάχη των αγώνων με την αψίδα του τερματισμού να τους περιμένει στο κατάμεστο και πάντα ανήσυχο Μέτσοβο. Νωρίς το μεσημέρι φιλοξενήθηκαν οι απονομές, και οι αγώνες έληξαν με πολλά χαρούμενα και ικανοποιημένα πρόσωπα σε ένα γενικότερο κλίμα χαράς και ευχάριστης έντασης.

Τα… των αγώνων
Στον πρώτο αγώνα του 3ημέρου, τον Katara Vertical πρώτευσε φυσικά ο αθλητής της Saucony Βασίλης Μπαλαμώτης με 39:24, τον ακολούθησε ο προπονητής του Γιώργος Διαλεκτός, ενώ την 3άδα έκλεισε ο εμπειρότατος και αγαπητός Χάρης Καλαμπούκας.

Το πρωί του Σαββάτου στον κύριο αγώνα της διοργάνωσης, αυτό των 40km, επικράτησε μετά από μια δυνατή μάχη ο Θανάσης Παγουνάδης της Salomon Hellas – Vaskos Training σε 4:13΄:32΄΄. Στη 2η θέση ήρθε ο Βαγγέλης Νούλας της Kasimis Training ο οποίος για ένα μεγάλο μέρος του αγώνα οδηγούσε την κούρσα, ενώ το βάθρο έκλεισε με τον Άγγελο Ζιάκα της ίδιας ομάδας.

Τελευταία μέρα αγώνων η Κυριακή, με τους 2 αγώνες των 20 και 11km να συγκεντρώνουν πλήθος συμμετοχών. Στα 11km επικράτησε ο Χριστόφορος Πρωτόπαππας με 58:50, δεύτερος ήρθε ο Απόστολος Κατσαβρίας ενώ στην 3η θέση είδαμε να τερματίζει ο Ανδρέας Μπαρούτας (γεν. 2000).

Για τον αγώνα των 20km κρίνεται σκόπιμο να αλλάξουμε ύφος και πρόσωπο γραφής ώστε να μεταδώσουμε τον αγώνα «εκ των έσω», μιας και ο συντάκτης αυτού του άρθρου συμμετείχε σε αυτόν τον αγώνα.

Story Time
Σε Α’ ενικό πρόσωπο λοιπόν:
Δίνεται η εκκίνηση και βλέπω δίπλα μου όχι 1, ούτε 2, αλλά 4 άλλους αθλητές για τους οποίους αν εδώ και μερικά χρόνια μου ανέφεραν ότι θα ανταγωνιστώ, θα νόμιζα πως πρόκειται για κάποιο αστείο. Μια γραμμή εκκίνησης με αθλητές όπως ο Γιώργος Διαλεκτός, ο Χάρης Καλαμπούκας, ο Βασίλης Μπαλαμώτης καθώς και ο Γιώργος Δημουλάς, έτοιμοι όλοι να ξεχυθούμε στον αγώνα δίνοντας τον καλύτερο μας εαυτό. Αρκετά συγκρατημένα από την αρχή της κούρσας, και με οδηγό τον Δημουλά ελισσόμαστε στο Μέτσοβο μέχρι να βρεθούμε στη βάση του, από όπου θα ξεκινούσαν τα «βάσανά» μας.
Μερικές κλεφτές ματιές ο ένας στον άλλον, και η ανηφόρα ξεδιπλώνεται μπροστά μας με τον αγώνα να εκτυλίσσεται σχετικά ήρεμα και χωρίς ανακατατάξεις. Τα χιλιόμετρα διαδέχονται το ένα το άλλο, φτάνουμε στον 1ο, φτάνουμε και στον 2ο σταθμό, και κάπου μεταξύ αυτών υπάρχει κόσμος που κραυγάζει για εμάς ενθαρρύνοντας την προσπάθειά μας. Μακάρι να γνώριζαν πόσο τους ευχαριστούμε όλοι εμείς που στάθηκαν εκεί περιμένοντάς μας και δίνοντας μας κουράγιο για τη συνέχεια. Αλλά κατά πάσα πιθανότητα το γνωρίζουν, αφού αν πρόλαβα να διακρίνω σωστά μερικές φυσιογνωμίες, είχαμε να κάνουμε με αθλητές των 40km που άφησαν τις καρέκλες τους στο χωριό και ανέβηκαν στο βουνό για εμάς.

Κάπου στα μισά του αγώνα βρισκόμαστε 3 άτομα ώμο με ώμο, εγώ, ο Βασίλης και ο Γιώργος, σε ένα μονοπάτι που μετά βίας χωράει 1 άτομο να μην μπορούμε να αποφασίσουμε ποιος θα οδηγήσει τον αγώνα. Στο ενδιάμεσο εγώ κλασσικά σκόνταψα σε κάποιες ρίζες και οι μπροστινοί μου, προς τιμήν τους, με ρώτησαν αν είμαι εντάξει. Λίγη ώρα μετά, και πάνω που νομίζαμε ότι είχαμε «ξεμπερδέψει» από τον Χ. Καλαμπούκα, μέσα στο πυκνό δάσος αντιλαμβανόμαστε την επιστροφή του στο γκρουπ μας. Αν είχα μερικές ανάσες ακόμη, θα ήθελα πολύ εκείνη τη στιγμή να ρωτήσω τους άλλους 3 το εξής: «έχετε καταλάβει ότι κοντεύουμε στο 16ο χιλιόμετρο και κάποιος πρέπει να κερδίσει τον αγώνα;». Αλλά κρατήθηκα και δεν το ρώτησα γιατί δεν ήμουν σίγουρος αν τα παιδιά είχαν όρεξη για συζήτηση στα 1.500m υψόμετρο.

Μια μικρή ανηφόρα των 60m υψομετρικής ακόμη, και μετά φτάνουμε Μέτσοβο με μια κατηφόρα που – ευτυχώς – δεν χρειάστηκε ποτέ να την ανέβουμε. Μένουν 2.5 χιλιόμετρα και μια καλή κατάβαση, βρισκόμαστε σε απόσταση μιας πρωτοβουλίας από το να μάθουμε ποιος θα κερδίσει τελικά αυτόν τον αγώνα που όπως εκφωνήθηκε και από τη διοργάνωση μας «από το τελευταίο σημείο ελέγχου στο ίδιο δευτερόλεπτο». Θυμήθηκα τον συναθλητή μου τον Χρήστο να μου λέει «αν βγεις στο χιονοδρομικό δεν υπάρχει επιστροφή», και όταν αργότερα είδα την κατηφόρα του χιονοδρομικού κατάλαβα ακριβώς τι εννοούσε. Ακολουθώ τον Βασίλη στη μικρή ανάβαση, προσπαθώ να τον φτάσω σε μια μικρής διάρκειας ευθεία, και ξαφνικά ανοίγεται μπροστά μας ο χώρος του χιονοδρομικού. Παίρνω το ρίσκο και την πρωτοβουλία να φύγω, «ή τώρα ή ποτέ» λέω, για όλες εκείνες τις προπονήσεις του χειμώνα με βροχή και αέρα που έκανα στην Πάτρα. Στο χωριό, 800m περίπου από τον τερματισμό με περίμενε ο coach, όπως επίσης με περίμενε και ο Νίκος Καλοφύρης με το όχημα του για να με οδηγήσει με ασφάλεια στη γραμμή του τερματισμού. Με παρότρυνε έντονα να κόψω λίγη ταχύτητα για να μην γλιστρήσω στα καλντερίμια, αλλά η αδρεναλίνη των 190 παλμών είχε αντίθετη άποψη. Γιώργο, Χάρη, Βασίλη, Γιώργο ξανά, αν με διαβάζετε, σας ευχαριστώ πολύ για τον αγώνα που κάναμε και εύχομαι να τα ξαναπούμε.

Θα είμαστε και του χρόνου στο Μέτσοβο;
Φυσικά και ναι.

*Η φωτογραφίες που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το άρθρο ήταν μια προσφορά του αγώνα, σε συνεργασία με τη GoExperience καθώς και της καλύτερης υποστηρίκτριας της ομάδας μας, Bασιλικής Βαλάκου.
Aυτό ήταν με μια σύντομή ματιά το Metsovo Ursa Trail 2022 μέσα από τα μάτια μου. Αν θέλετε να δείτε πως βίωσα από κοντά την όλη εμπειρία μπορείτε να κάνετε κλικ στο 8λεπτο βίντεο μου στο Youtube και να σχολιάσετε τι από ό,τι είδατε ή διαβάσετε σας άρεσε περισσότερο.

Ενημερωθείτε, επικοινωνήστε μαζί μας, και απευθύνετε οποιαδήποτε ερώτηση αφορά την προπόνηση ή την εξόρμησή σας στη σελίδα Distance Running Center Athens στο Facebook, στη σελίδα μας στο Instagram @drc_athens καθώς και στη διεύθυνση drcathens@gmail.com.