Τρέξιμο και Κρύο

  • 24 Δεκεμβρίου 2021

Τώρα που ο χειμώνας είναι εδώ για τα καλά και οι κρύες ημέρες είναι πια καθημερινότητα, θα πρέπει να προσέχουμε πότε επιλέγουμε να τρέξουμε, όσο αυτό είναι δυνατό. Ιδανικά πρέπει να επιλέγουμε τις ζεστότερες ώρες της ημέρας, δηλαδή τις μεσημβρινές. Βέβαια αυτό δεν είναι πάντα εφικτό επομένως η επόμενη καλύτερη λύση είναι να γνωρίζουμε πώς να ντυθούμε κατάλληλα και ποιους άλλους παράγοντες μπορούμε να ελέγξουμε ώστε να συνεχίσουμε την αγαπημένη μας δραστηριότητα ακόμη και την χειμερινή περίοδο.
Παρακάτω ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε το κρύο.

1. Ξεκινήστε κάνοντας ένα σύντομο ζέσταμα σε εσωτερικό χώρο
Αφιερώστε 5 έως 10 λεπτά κάνοντας κινητικές ασκήσεις όπως χαμηλό και ψηλό skipping , πόδια πίσω, λίγες διατάσεις με κίνηση ή jumping jacks, ώστε να ανεβάσετε ελαφρά τους καρδιακούς σας παλμούς και να ενεργοποιήσετε όλους τους μυς. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε οποιαδήποτε ενόχληση ή τραυματισμό μπορεί να προκληθεί από την προσπάθειά σας να ζεσταθείτε γρήγορα. Εάν πρέπει να ξεκινήσετε αμέσως να τρέχετε, προτιμήστε να φοράτε κάτι ελαφρύ που θα μπορείτε να το δέσετε στην μέση σας αφότου ζεσταθείτε επαρκώς.

2. Κρατήστε ζεστό το κεφάλι και τα χέρια σας
Παρόλο που έχει αποδειχθεί πως είναι λανθασμένη η θεωρία που θέλει να χάνουμε την περισσότερη θερμότητα από το κεφάλι, είναι καλή ιδέα να διατηρούμε το κεφάλι και τα αυτιά μας ζεστά κατά τις κρύες ημέρες. Δοκιμάστε έναν σκούφο ή ένα buff για να ζεστάνετε το κεφάλι σας και γάντια για τα χέρια. Υπάρχουν ειδικά γάντια για τρέξιμο που είναι ιδιαίτερα λεπτά αλλά ζεστά και σας βοηθούν ώστε να μην κουβαλάτε κάτι ογκώδες μαζί σας.

3. Ισοθερμικά ρούχα
Μπορεί να είναι υπερβολή για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας αλλά ειδικά στα βόρεια, ίσως κριθεί απαραίτητο να δοκιμάσετε ισοθερμική μπλούζα ή και κολάν. Ιδιαίτερα ζεστά, κρατούν την θερμοκρασία του σώματος και δεν σας αφήνουν να κρυώσετε. Είναι χρήσιμο να φορέσετε και άλλες στρώσεις ρούχων, ένα λεπτό μακρυμάνικο για παράδειγμα, αναλόγως του κρύου που αντιμετωπίζετε.

4. Υπο-ντυθείτε
Υπολογίστε ώστε να ντυθείτε να περισσότερους βαθμούς από ότι έχει στην πραγματικότητα. Με αυτόν τον τρόπο, όταν θα έχετε τρέξει αρκετά, δεν θα έχετε ντυθεί τόσο ώστε να ζεσταίνεστε για το υπόλοιπο της προπόνησής σας.

5. 30-60 λεπτά
Υπολογίστε την διάρκεια της προπόνησής σας ώστε αυτή να μην ξεπερνάει τα 60 λεπτά σε εξωτερικό χώρο τις πολύ κρύες ημέρες. Οι πιο έμπειροι μπορούν να «αντέξουν» και 90 λεπτά αλλά όσο περνάει η ώρα μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά το ανοσοποιητικό σύστημα. Η θερμοκρασία του σώματος σας να μειωθεί γρήγορα από την στιγμή που θα σταματήσετε να τρέχετε, για αυτό προσπαθήστε να ελαχιστοποιήσετε την απόσταση μεταξύ του τέλους του τρεξίματος και ενός ζεστού μέρους. Εάν τρέχετε κοντά στο σπίτι, ιδανικά μπείτε γρήγορα μέσα και αλλάξτε. Εάν χρειάζεται να οδηγήσετε, φροντίστε να έχετε χοντρά ρούχα μαζί σας για να αλλάξετε.

Για περισσότερα άρθρα, συνεντεύξεις, ειδήσεις από τον κόσμο του τρεξίματος, όπως και προπονητικά προγράμματα, συμβουλές και διοργάνωση αθλητικών εξορμήσεων ακολουθήστε τη DRC Athens σε Facebook και Instagram και μείνετε συντονισμένοι στη σελίδα μας.