Ποια είναι η κατάλληλη ώρα για την κατανάλωση ενεργειακής μπάρας

Θυμηθείτε την τελευταία φορά που καταναλώσατε μια ενεργειακή μπάρα. Το πιθανότερο είναι πως πεινούσατε αλλά όχι τόσο ώστε να ολοκληρώσετε ένα ολόκληρο γεύμα και επιλέξατε ένα σνακ. Όμως, αυτού του είδους οι τροφές είναι κατάλληλες για να τροφοδοτούν τον οργανισμό πριν ή κατά την διάρκεια μιας προπόνησης ή αγώνα.
Αλλά, αν δεν «τηρείται» αυτές τις οδηγίες, δεν πειράζει, δεν είστε ο μόνος. Σύμφωνα με έρευνα, το 75% των καταναλωτών δεν τρώνε τις μπάρες την ώρα που πρέπει, δηλαδή πριν από μια προπόνηση.
Ας ανακαλύψουμε πώς μπορούν να μας βοηθήσουν οι ενεργειακές μπάρες να τροφοδοτήσουμε τις προπονήσεις μας.
Οι ενεργειακές μπάρες έχουν συνήθως υψηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες και υδατάνθρακες σε σύγκριση με τις απλές μπάρες πρωτεϊνών. Για παράδειγμα, μια τυπική ενεργειακή μπάρα περιέχει περίπου 230 θερμίδες με βασικό συστατικό της να είναι η βρώμη. Η βρώμη περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι χρειάζονται αρκετή ώρα για να χωνευτούν και να παρέχουν στον οργανισμό ενέργεια κατά την διάρκεια της προπόνησης. Η κατανάλωση ενεργειακών μπαρών που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες προτείνεται περίπου 1 ώρα πριν την άσκηση αλλά εάν προτιμήσετε να καταναλώσετε μια μπάρα ακριβώς πριν ξεκινήσετε, η καλύτερη επιλογή είναι κάτι απλό με εύπεπτους υδατάνθρακες.
Παρόλαυτα, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που «επιτρέπεται» να καταναλώσουμε μια ενεργειακή μπάρα ακόμη κι αν δεν ετοιμαζόμαστε για προπόνηση, αρκεί να σιγουρευτούμε ότι περιέχει όλα τα μακροθρεπτικά συστικά: υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και λιπαρά.
Εάν καταναλώνουμε μια ενεργειακή μπάρα πριν το μεσημέρι ή το απόγευμα, τότε, εάν περιέχει τα συστατικά που αναφέραμε παραπάνω, είναι ιδανική για να μας χορτάσει και να νιώθουμε γεμάτοι ενέργεια για μερικές ώρες μετά. Αν ψάχνετε ένα σνακ κατά την διάρκεια της ημέρας, το καλύτερο είναι να περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη και υγιή λιπαρά καθώς αυτά τα δύο συστατικά, ικανοποιούν την αίσθηση της πείνας και μας κρατούν «χορτάτους» μεταξύ των βασικών γευμάτων της ημέρας. Δεν προτείνεται η κατανάλωση ενεργειακών μπαρών ως σνακ εάν δεν πρόκειται να γυμναστείτε τις επόμενες ώρες αλλά αποτελεί καλή επιλογή εάν δεν προλαβαίνετε να κάνετε ένα βασικό γεύμα (π.χ. μεσημεριανό).
Ιδανικά, όσον αφορά την επιλογή των ενεργειακών μπαρών σας, προτιμήστε κάποια της οποίας τα υλικά σας είναι γνωστά. Αποφύγετε συστατικά όπως τεχνητά γλυκαντικά και μείγματα λαδιού.