Συνέντευξη με τον Γιώργο Λουφέκη

  • 30 Οκτωβρίου 2020

Επόμενος αθλητής που απάντησε στις ερωτήσεις μας ήταν ο Γιώργος Λουφέκης. Αθλητής με πολλές διακρίσεις στο ενεργητικό του, τόσο στο βουνό όσο και στον δρόμο, γνήσιος «αντοχιτζής», τριαθλητής, ποδηλάτης. Χαίρει του σεβασμού όλης της δρομικής κοινότητας και έχει ακόμη πολλά να δώσει.
Ευχαριστούμε πολύ τον Γιώργο που μοιράστηκε μαζί μας τις εμπειρίες του και του ευχόμαστε να πετυχαίνει πάντοτε τους στόχους του!!!
Ας δούμε τις απαντήσεις του παρακάτω:

1. Ποια ήταν τα πρώτα σου ερεθίσματα σε σχέση με τον αθλητισμό, πώς, πότε και πού ξεκίνησες;
Από μικρός θυμάμαι μου άρεσε να κάνω τον γύρo του χωριού με το ποδήλατο, να ανεβαίνω ένα μικρό βουνό που είχαμε (300μ υψομετρικής) όποτε μπορούσα να ξεφύγω από τους δικούς μου. Τότε το θεωρούσα επίτευγμα! Στο γυμνάσιο είχα την τύχη να έχω έναν μοναδικό άνθρωπο για γυμναστή ο οποίος με έμαθε να είμαι αθλητής, να είναι η άθληση τρόπος ζωής. Από τότε δεν σταμάτησα ποτέ να γυμνάζομαι. Όλα αυτά στον τόπο καταγωγής μου, Ωρωπό-Λουρο Πρέβεζας.

2. Υπήρξε κάποιος αθλητής-πρότυπο για εσένα; αν ναι, πώς σε επηρέασε;
Τα πρότυπα διαρκώς αλλάζουν και αυτό μας βοηθάει να εξελισσόμαστε. Πρώτο πρότυπο αθλητής ήταν ο Χρήστος Πουρνάρας, συγχωριανός μου ο οποίος είχε κερδίσει αρκετά πανελλήνια πρωταθλήματα μικρότερων κατηγοριών. Αργότερα άλλοι αθλητές είτε με τις επιδόσεις τους, είτε με την προσωπικότητα τους μου έδιναν ένα κίνητρο να προσπαθώ πάντα για το καλύτερο. Τα τελευταία μου αθλητικά πρότυπα θα μπορούσα να πω πως είναι άνθρωποι οι οποίοι έχουν ξεπεράσει τις ιδανικές ηλικίες για να κάνουν ρεκόρ, όμως επιμένουν να εξελίσσονται και να διαψεύδουν τον χρόνο.!

3. Τι σε ωθεί να σηκωθείς το πρωί και να προπονηθείς κάθε μέρα;
Βάλε λίγο κονιάκ και κάτσε να σου πω τον πόνο μου… Το πρωινό τρέξιμο δεν το προτιμώ! Οπότε η πρωινή προπόνηση είναι συνήθως ένα χαλαρό τρέξιμο ακούγοντας μουσική και σχεδιάζοντας την μέρα. Συνήθως τις δυνατές προπονήσεις μου τις κάνω απόγευμα. Αυτό που μου με ωθεί να παρακάμπτω τις όποιες δυσκολίες και να το κάνω είναι ο τρόπος που έβλεπα μικρός τους αθλητές πρότυπα. Η σκέψη πως μπορεί να είμαι εγώ πρότυπο για κάποιους μου δίνει κίνητρο να κάνω το καλύτερο που μπορώ.

4. Τι σκέφτεσαι όταν αγωνίζεσαι;
Όταν αγωνίζομαι προσπαθώ καταρχάς να απολαύσω το σώμα μου και σκέφτομαι πως δεν έχουν όλοι αυτή την ευκαιρία. Όσοι μπορούμε να αθλούμαστε είμαστε προνομιούχοι. Κάποιοι είτε για λόγους υγείας ,είτε για κοινωνικοπολιτικούς λόγους, είτε επειδή δεν τους δόθηκε η ευκαιρία δεν έχουν αυτό το προνόμιο. Κάτι που με ωθεί να δώσω το κάτι παραπάνω είναι να σκέφτομαι τους δικούς μου ανθρώπους, οι οποίοι πιστεύουν σε εμένα.

5. Ποιοι είναι οι 3 μεγαλύτεροι στόχοι σου;
Οι στόχοι που βάζουμε με τον χρόνο αλλάζουν. Μικρότερος έβαζα σαν στόχους συγκεκριμένες επιδόσεις ή θέσεις στα πανελλήνια πρωταθλήματα. Κάποιους τους πέτυχα, κάποιους άλλους όχι. Πλέον οι περισσότεροι στόχοι που έχω θέσει έχουν μια πιο ευρεία έννοια. Μπορώ να πω πως από τους μεγαλύτερους είναι η συμμετοχή μου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα βουνού με την εθνική ομάδα. Επίσης θα ήθελα να λάβω μέρος στην σειρά του παγκόσμιου κυπέλλου βουνού και να πάρω μια καλή κατάταξη στην τελική βαθμολογία. Ένας άλλος στόχος που έχω θέσει για τον εαυτό μου είναι μακροπρόθεσμα να εκπληρώσω μια αγωνιστική προετοιμασία (3μηνη) έχοντας σαν προτεραιότητα τον αθλητισμό. Κάτι το οποίο είναι και το πιο δύσκολο όσο περνάνε τα χρόνια λόγο υποχρεώσεων.

6. Ποια η συνολική εμπειρία που αποκόμισες από τον πρώτο σου αγώνα υπεραπόστασης; Ποιος αγώνας ήταν αυτός;
Κάτι το οποίο ήξερα και επιβεβαίωσα με την συμμετοχή μου είναι πως ένας αγώνας υπεραπόστασης δεν έχει να κάνει μόνο με την αγωνιστική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε αλλά τεράστιο ρόλο παίζει η τροφοδοσία (εγώ ευτυχώς σε αυτό έχω δίπλα μου κορυφαία διατροφολόγο), η μελέτη και ο σχεδιασμός της διαδρομής. Επίσης καθώς απουσιάζει η υψηλή ένταση, σε έναν αγώνα υπεραπόστασης έχεις το περιθώριο να απολαύσεις περισσότερο την διαδρομή. Εγώ αυτή την εμπειρία την έζησα στο όμορφο Τείχιο τρέχοντας τα 51χλμ.

7. Θα ήθελες να τρέξεις και σε άλλον αγώνα ultra; Ποιος θα μπορούσε να είναι αυτός και ποια είναι αυτή την στιγμή η μέγιστη απόσταση που πιστεύεις πως θα ήθελες να αγωνιστείς;
Μου άρεσε πολύ η εμπειρία που έζησα και θα ήθελα το καλοκαίρι να κάνω έναν μεγαλύτερο αγώνα. Πιστεύω ότι σε έναν αγώνα μέχρι 100χλμ θα μπορούσα να αποδώσω εξίσου καλά. Σαν κριτήρια για την επιλογή του αγώνα είναι το να μην έχει τεχνικό, πετρώδες τερέν καθώς δεν με βολεύει και να ευνοεί την χρήση μπατόν τα οποία μπορώ να χρησιμοποιώ αρκετά καλά.

8. Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον νέο στον χώρο του ορεινού τρεξίματος;
Θα συμβούλευα καταρχάς να κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις υγείας. Από εκεί και πέρα οι 2 βασικές συμβουλές που θα έδινα θα ήταν να ενταχθούν σε κάποια ομάδα για να έχουν την σωστή καθοδήγηση και να έχουν υπομονή. Να ξεκινήσουν από μικρότερες αποστάσεις και να μην βιαστούν να μεταβούν στις μεγαλύτερες.

9. Ασχολήσε με διάφορα αθλήματα που απαιτούν αντοχή. Ποιο θα έλεγες ότι είναι το αγαπημένο σου και ποιο αυτό που σε δυσκολεύει περισσότερο (προπονητικά και αγωνιστικά);
Ασχολούμαι με διάφορα είναι η αλήθεια και θα ήθελα να εντάξω και άλλα! Το τρέξιμο είτε σε βουνό είτε σε δρόμο είναι μια δραστηριότητα που την κάνω μια ζωή, όποτε ακόμα και όταν δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα είναι κάτι που μπορώ να κάνω και με κλειστά τα μάτια. Το ποδήλατο απεναντίας είναι αυτό που με δυσκολεύει πολύ αλλά μου αρέσει ακόμα περισσότερο. Ειδικά οι αναβάσεις είναι οι αγαπημένες μου. Όταν θέλω να κάνω ένα διάλειμμα από τις προπονήσεις, το ποδήλατο είναι η ψυχοθεραπεία μου και πιστεύω πως είναι και η δραστηριότητα που θα κρατήσω όταν σταματήσω να τρέχω αγωνιστικά. Επίσης το ορειβατικό σκι είναι ένα άθλημα που θα ήθελα να εντάξω αργότερα.

10. Πώς θα παρακινούσες τους ανθρώπους να εντάξουν την άσκηση στην καθημερινότητά τους;
Πιστεύω ακράδαντα πως ο άνθρωπος γεννήθηκε για να είναι δραστήριος και σε όλους μας ταιριάζει μια μορφή δραστηριότητας. Το θέμα είναι να ανακαλύψουμε ποια είναι αυτή. Ο καλύτερος τρόπος είναι να παραδειγματιστούν από οικείους τους που έκαναν την άθληση τρόπο ζωής και είδαν θεαματικά αποτελέσματα στην ποιότητα της ζωής τους.