Πώς να αναγνωρίσετε το Σύνδρομο της Υπερπροπόνησης

Όλοι μας, όταν ξεκινάμε προετοιμασία για έναν μαραθώνιο, θέτουμε έναν στόχο για τον χρόνο που θέλουμε να πετύχουμε. Πιέζουμε τον οργανισμό μας ψυχικά και σωματικά ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα μας. Ορισμένες φορές, λόγω υπερπροπόνησης, η πίεση που δεχόμαστε φέρνει δυσάρεστα αποτελέσματα. Το σύνδρομο της υπερπροπόνησης έχει 3 εκφάνσεις στον οργανισμό μας, ψυχικά, ορμονικά και σωματικά. Ας δούμε παρακάτω τι σημαίνουν αυτά.

Ψυχικά
Ένα από τα πιο συνήθη συμπτώματα της υπερπροπόνησης είναι η αίσθηση της εξάντλησης. Ο δρομέας που καταπονεί τον εαυτό του (προπόνηση, θερμιδική ανεπάρκεια, άγχος για τον επερχόμενο αγώνα) θα νιώθει εξαντλημένος. Η ψυχική κούραση συχνά παραβλέπεται αλλά αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα της προπονητικής διαδικασίας. Ένα κουρασμένο μυαλό συνοδεύεται με ένα κουρασμένο σώμα, και, όπου υπάρχει κούραση, έρχονται και οι τραυματισμοί. Για να αποφύγουμε την ψυχική εξάντληση και τις συνέπειές της θα πρέπει να προσέξετε τα εξής.
-Κοιμηθείτε περισσότερο στις εβδομάδες με μεγάλο χιλιομετρικό όγκο.
-Προγραμματίστε χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως μασάζ ή οτιδήποτε άλλο σας ηρεμεί.
Είναι προτιμότερο να παραλείψετε ένα long run, παρά να αγνοήσετε τα σημάδια που σας δίνει ο οργανισμός σας και να πιεστείτε.

Ορμονικά
Το σώμα μας είναι μια καλορυθμισμένη μηχανή. Οι ορμόνες, που παράγονται από διάφορους αδένες, ρυθμίζουν πολλές λειτουργίες του οργανισμού, όπως την ομοιόσταση, την σωστή λειτουργία των οργάνων μέχρι τον προγραμματισμό του ύπνου και της πείνας. Όταν τα συμπτώματα της υπερπροπόνησης είναι εμφανή, η παραγωγή των ορμονών διαταράσσεται, με ό,τι αυτό συνοδεύει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα με το ανοσοποιητικό σύστημα και διατροφικές διαταραχές. Εάν υποπτευθείτε μια ορμονική διαταραχή, είναι σωστή στιγμή να απευθυνθείτε σε γιατρό ή διατροφολόγο. Μέσω εξετάσεων αίματος, ο γιατρός θα διαπιστώσει το πρόβλημα και θα είναι σε θέση να το διορθώσει. Συνήθως, ένα πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε αθλητή αποτελεί την λύση.

Σωματικά
Το πιο εμφανές πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει η υπερπροπόνηση είναι ο τραυματισμός. Τραυματισμοί στον Αχίλλειο τένοντα, τα καλάμια, τα γόνατα και το ισχύο είναι συχνό φαινόμενο. Όπως και στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις, η υπερπροπόνηση σημαίνει πως πιέζουμε το σώμα μας περισσότερο από όσο μπορεί να αντέξει. Ο πόνος που επηρεάζει τον τρόπο που τρέχουμε και διαφοροποιεί την βιομηχανική του σώματος, θα πρέπει να ελεγχθεί από ειδικό. Μια μικρή ενόχληση μπορεί γρήγορα να κλιμακωθεί σε έναν σοβαρό τραυματισμό που απαιτεί μήνες ξεκούρασης. Οι περισσότεροι δρομείς τρομάζουν στην ιδέα ότι πρέπει να διακόψουν τις προπονήσεις τους για μερικές ημέρες ή εβδομάδες. Η πιο σωστή συμβουλή είναι να δώσουμε έμφαση σε άλλες μορφές εκγύμνασης του σώματος για αυτό το διάστημα και να χαλαρώσουμε. Οι περισσότεροι τραυματισμοί συμβαίνουν κατά την διάρκεια της προετοιμασίας. Έτσι, είναι προτιμότερο να σταθούμε στην εκκίνηση του αγώνα μας λιγότερο προπονημένοι, παρά να δυσχεράνουμε έναν τραυματισμό λόγω υπερπροπόνησης.

Εν τέλει, ένα σωστά δομημένο προπονητικό πρόγραμμα συνοδευόμενο από διατροφικό έλεγχο και σωστό εξοπλισμό είναι πολύ σημαντικά. Αλλά δεν έχουν καμία σημασία εάν δεν προσέχουμε τον οργανισμό μας.
#drc_athens #distance_running_center_athens #running #overtraining_syndrome #training_advice