11 Ερωτήσεις στον Σπύρο Δαβράδο

  • 30 Σεπτεμβρίου 2020

Ο Σπύρος Δαβράδος κατάγεται είναι απόφοιτος της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΕΚΠΑ. Ζει και εργάζεται στον Άγιο Νικόλαο στην Κρήτη και ασχολείται με θαλάσσια αθλήματα όπως το SUP και άλλα. Αγωνιζόταν κυρίως στην απόσταση των 800 μέτρων στον στίβο και έχει πετύχει διακρίσεις σε Πανελλήνιο επίπεδο.
Το Distance Running Center Athens επικοινώνησε με τον Σπύρο και του έθεσε μερικές ερωτήσεις. Ευχαριστούμε πολύ για τις απαντήσεις του και του ευχόμαστε να πετυχαίνει πάντοτε τους στόχους που θέτει.

Ας δούμε τις απαντήσεις του παρακάτω:
1)Πότε και πώς ασχολήθηκες με τον αθλητισμό;
Από πολύ μικρή ηλικία (4-5 ετών) οι γονείς μου με ώθησαν να ασχοληθώ με τον αθλητισμό ξεκινώντας με κολύμβηση. Μετά την κολύμβηση και για τα επόμενα 7 χρόνια ήμουν σε μια ακαδημία ποδοσφαίρου όπου πήγαιναν οι περισσότεροι φίλοι μου.

2)Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τον στίβο;
Στην έκτη δημοτικού( 2003) συμμετείχα στο πρώτο μου αγώνα στίβου (σχολικοί αγώνες δημοτικών) στον οποίο κέρδισα με χρόνο 3.45''. Ένας γυμναστής ήταν εκεί και με ρώτησε με ποιο άθλημα ασχολούμουν, και απάντησα ποδόσφαιρο. Στον επόμενο αγώνα, τερμάτισα στη δεύτερη θέση (3,25 χρόνο). Ο ίδιος γυμναστής με ρώτησε αν ήθελα να ασχοληθώ με τον στίβο. Η απάντηση μου μονολεκτική, "ΟΧΙ". Ο γυμναστής αυτός δε τα παράτησε, βρέθηκε με το πάτερα μου (ήταν και αυτός αθλητής στίβου 100-400 μετρα) και συμφώνησαν στο να με βάλουν στο αθλητικό σχολείο. Χωρίς να είμαι σύμφωνος με την απόφαση πήγα και από εκεί ξεκίνησε η "αθλητική καριέρα του στίβου". Αυτός ο γυμναστής ήταν και ο μοναδικός προπονητής μου (2003-2014).

3)Υπήρξε κάποιος αθλητής-πρότυπο για εσένα; αν ναι, πώς σε επηρέασε;
Η αλήθεια είναι ότι παρακολουθούσα πολλούς αγώνες στίβου, αλλά πρότυπο δεν είχα. Είχα παρά πολύ ψηλά τον El Guerrouj (παγκόσμιο ρεκόρ 1500 μέτρα 3.26), ήθελα όμως να δημιουργήσω τον προσωπικό χαρακτήρα μου και χωρίς να επηρεάζομαι από κάποιον.

4)Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον νέο στον χώρο του αθλητισμού, τι θα πρέπει να προσέξει;
Προσωπική μου άποψη είναι να τον ευχαριστεί και να χαίρεται για αυτό που κάνει, να αθλείται για τον εαυτό του και για κανέναν άλλον και για να βελτιώνεται να δίνει κάποιες φορές πάνω από το 100%. Πρέπει να προσέξει τον προπονητή που επιλέγει ο αθλητής καθώς είναι σημαντικό να πληροί ΟΛΕΣ τις προϋποθέσεις, να συζητάει μαζί του και κυρίως με τους γονείς του.

5)Τι σημαίνει για εσένα να είσαι καθηγητής φυσικής αγωγής;
Σημαίνει ότι μπορώ να μαθαίνω, με το ιδιαίτερο τρόπο μου, να αθλείται ή να ασκείται ένα άτομο και πως θα του το περάσω ώστε να γίνεις ένας τρόπος ζωής. Γιατί η άσκηση είναι καλό να εκτελείται εφ' όρου ζωής καθώς έρευνες δείχνουν καταπληκτικά οφέλη στο ανθρώπινο σύστημα. Επίσης η ευεξία του ασκούμενου μετά από μια προπόνηση είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να δώσεις, δημιουργώντας την αίσθηση να την δίνεις συνέχεια.

6)Πόσο σημαντική είναι η άσκηση για τον ανθρώπινο οργανισμό;
Η άσκηση ως γνωστόν έχει μακροχρόνια οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Η φυσική κατάσταση είναι για μένα το άλφα και το ωμέγα. Η αντοχή (καρδιο-αναπνευστικά οφέλη), μυική ενδυνάμωση (μυϊκά-οστικά οφέλη), ευλυγισία, λειτουργικότητα, κινητικότητα, σωστή λειτουργία οργάνων , προsδόκιμο ζωής, ευεξία-υγεία , ψυχολογική-πνευματική υγεία.

7)Με ποιον τρόπο επιλέγεις να παρακινήσεις (motivate) τους αθλουμένους που γυμνάζεις;
Θετική ενέργεια, θετική αύρα, η θετικότητα είναι εκείνη η όποια παρακινεί τους αθλούμενους μου έχοντας τα μεγαλύτερα δυνατά αποτελέσματα για αυτό που κάνουν και την αίσθηση της επιτυχίας πάντα μετά από κάθε προπόνηση.

8)Τι σε παρακινεί το πρωί να σηκωθείς και να δημιουργήσεις;
Κάθε πρωί σηκώνομαι στις 5:45, τρώω πρωινό και πίνω καφέ, γράφω το πρόγραμμα της αυριανής μέρας και στις 6:20 πάω τη δωδεκάλεπτη περίπου βόλτα με το σκύλο μου (τη Νέλλυ) ακούγοντας ειδήσεις του εξωτερικού. Αυτό λοιπόν που με παρακινεί είναι η ρουτίνα μου για πετύχω τους καθημερινούς στόχους μου και σε βάθος χρόνου και τους μακροχρόνιους.

9)Πως βίωσες την αλλαγή από τον πρωταθλητισμό στον στίβο στην ενασχόληση με αθλούμενους και τα θαλάσσια αθλήματα;
Η αλλαγή ήταν κάτι που το ήθελα, ήθελα να βγω στην αγορά, ήμουν έτοιμος και ήθελα να αρχίσω να προσφέρω αυτά που τόσο καιρό είχα στο μυαλό μου. Από ψυχολογικής άποψης ήμουν τέλεια, δεν μου έλειπε καθόλου ο πρωταθλητισμός, αλλά πέρασα τον πρωταθλητισμό στη δουλειά μου και μ' έχει βοηθήσει πάρα πολύ. Στα θαλάσσια σπορ εργάστηκα για να γεμίσω τη μέρα μου, πήγα στην Αγγλία και πήρα το δίπλωμα για να οδηγώ ταχύπλοο σκάφος και ταυτόχρονα την πιστοποίηση για να γίνω προπονητής θαλάσσιου σκι. Τα θαλάσσια σπορ ήταν ένα πολύ καλό "σχολείο", μαθαίνοντας πάρα πολλές χρήσιμες συμβουλές για τη τη θάλασσα, τη δουλειά μου άλλα και την ζωή γενικότερα.

10)Ποιες φυσιολογικές προσαρμογές είναι απαραίτητες για να ασχοληθεί κάποιος με θαλάσσια αθλήματα;
Εξαρτάται από το ποιο θαλάσσιο σπορ θα θέλει να ασχοληθεί κάποιος. Να βρίσκεται σε καλό κολυμβητικό επίπεδο, καλή φυσική κατάσταση γενικότερα (δύναμη- ταχύτητα έκρηξη- ευλυγισία- αντοχή , αποφασιστικότητα και θεμιτό είναι να γνωρίζει για τη φύση και ιδιαίτερα τη θάλασσα.

11)Ποιοι είναι οι 3 μεγαλύτεροι στόχοι σου;
Να δημιουργήσω κάτι τεράστιο - ευτυχία, υγειά αυτά πάνε μαζί , με αυτούς που αγαπώ- να ταξιδέψω ΠΑΝΤΟΥ!!!!