Συμβουλές για το Ορεινό Τρέξιμο (Part 2)

Παρόλο που το ορεινό τρέξιμο δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από το τρέξιμο στον δρόμο ή τον στίβο, υπάρχουν μερικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα κάποιος νέος στον χώρο. Η ομάδα του Distance Running Center Athens συγκέντρωσε για εσάς μερικές συμβουλές που θα βοηθήσουν όποιον θέλει να δοκιμάσει το ορεινό τρέξιμο και θα τον προετοιμάσουν ώστε να ολοκληρώσει τις πρώτες του προπονήσεις με ασφάλεια.

1. Μειώστε τον ρυθμό σας, δεν είναι κακό
Το ορεινό τρέξιμο είναι πολύ πιο απαιτητικό από ότι το τρέξιμο στον δρόμο, ειδικά εάν το μονοπάτι είναι τεχνικό με ρίζες και άλλα εμπόδια. Είναι προτιμότερο να μην συγκρίνετε τον ρυθμό σας στο βουνό με αυτόν του δρόμου γιατί θα είστε σίγουρα πιο αργοί. Τρέξτε με την αίσθηση και όχι με το ρολόι. Ιδανικά, προσαρμοστείτε στο βουνό, περπατώντας στις ανηφόρες και τρέχοντας την ευθεία και την κατηφόρα. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθείτε και σταδιακά θα μπορείτε να τρέχετε και στην ανηφόρα.

2. Προσέξτε τον χρόνο
Επειδή, όπως αναφέραμε, το ορεινό τρέξιμο είναι πιο απαιτητικό, αντίστοιχα με την προσπάθεια αυξάνετε και η διάρκεια της προπόνησης. Μπορεί σε ευθεία να τρέχετε 8 χιλιόμετρα σε 40-50 λεπτά αλλά στο βουνό ίσως χρειαστείτε 60-80 λεπτά. Για αυτό είναι βασικό να υπολογίζετε περισσότερο χρόνο στην προπόνηση του βουνού.

3. Επιλέξτε τα σωστά υποδήματα
Εάν σκοπεύετε να εντάξετε το ορεινό τρέξιμο στη ζωή σας, είναι συνετό να επενδύσετε σε ένα ζευγάρι καλά αθλητικά παπούτσια βουνού. Είναι ειδικά σχεδιασμένα για να προσφέρουν καλύτερο κράτημα σε δύσκολες συνθήκες. Συνήθως είναι πιο χαμηλά από αυτά του δρόμου για να είναι πιο ασφαλή. Θα δείτε μεγάλη διαφορά στο τρέξιμό σας εάν τα δοκιμάσετε στο βουνό.

4. Εξοπλιστείτε
Εξοπλισμός όπως γυαλιά ηλίου, αντηλιακό, σακίδιο με ασκό για νερό ή ζώνη μέσης θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος στο ορεινό τρέξιμο. Τα γυαλιά θα σας προστατεύσουν από κλαδιά για παράδειγμα. Το αντηλιακό και το καπέλο από αθέμιτο κάψιμο και γενικότερα από τον ήλιο.

5. Να έχετε πάντοτε μαζί σας νερό
Είναι απαραίτητο να έχετε μαζί σας νερό όταν προπονείστε στο βουνό. Βασικός λόγος για αυτό είναι πως δεν γνωρίζετε ποτέ πόσο θα διαρκέσει τελικά η προπόνησή σας λόγω του εδάφους. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μεταφέρετε εύκολα νερό, είτε σε σακίδιο με ασκό, είτε σε ζώνη μέσης είτε κρατώντας μικρά μπουκάλια στα χέρια σας. Είναι σημαντικό, μην με αμελείτε, ώστε να απολαμβάνετε κάθε προπόνησή σας στο βουνό.