Συμβουλές για το Ορεινό Τρέξιμο (Part 1)

Παρόλο που το ορεινό τρέξιμο δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από το τρέξιμο στον δρόμο ή τον στίβο, υπάρχουν μερικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα κάποιος νέος στον χώρο. Η ομάδα του Distance Running Center Athens συγκέντρωσε για εσάς μερικές συμβουλές που θα βοηθήσουν όποιον θέλει να δοκιμάσει το ορεινό τρέξιμο και θα τον προετοιμάσουν ώστε να ολοκληρώσει τις πρώτες του προπονήσεις με ασφάλεια.

1. Κάθε μονοπάτι είναι μοναδικό.
Υπάρχουν πολλών ειδών όπως χωμάτινα, πλακόστρωτα, μαλακά, σκληρά, πέτρινα, γλιστερά αλλά όλα τα είναι μοναδικά και πανέμορφα. Υπάρχουν τα φαρδιά, που είναι ιδανικά για εισαγωγικές προπονήσεις αλλά και τα στενά. Τα στενά είναι συνήθως πιο τεχνικά και ίσως λίγο επικίνδυνα, αν δεν προσέξεις και ενέχουν "παγίδες", όπως κλαδιά, ρίζες, φυτευτές πέτρες, μυτερές πέτρες, λάσπη, άμμο, σάρες και διάφορα άλλα. Φυσικά υπάρχουν οι προτιμήσεις κάθε δρομέα αλλά όλα έχουν κάτι να προσφέρουν.

2. Η προσαρμογή
Αφήστε τον εγωισμό σας στο σπίτι. Οι ανηφόρες και η αλλαγή του εδάφους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο που θα χρειαστείτε για να διανύσετε μια απόσταση. Είναι σίγουρο πως θα χρειαστείτε τουλάχιστον 60-80% περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσετε μια διαδρομή σε σύγκριση με το να τρέχατε σε ευθεία. Μειώστε τον ρυθμό σας και προσπαθήστε να εξοικειωθείτε με τις ανωμαλίες του εδάφους. Μερικές εβδομάδες αργότερα θα τρέχετε ανηφόρες που στην αρχή μόνο περπατούσατε.

3. Μείνετε ασφαλείς
Σημαντικό παράγοντα αποτελεί η ασφάλεια μας, συνεπώς θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι την διασφαλίζουμε. Το ιδανικό είναι να τρέχουμε με παρέα στο βουνό, αν όμως δεν είναι δυνατόν, θα πρέπει σίγουρα να έχουμε μαζί μας το κινητό τηλέφωνο και να ενημερώνουμε κάποιον συγγενή μας για το που κατευθυνόμαστε και πόση ώρα υπολογίζουμε να τρέξουμε. Επίσης, υπάρχουν σχετικές εφαρμογές για smartphone που μας προσφέρουν ασφάλεια.

4. Μάθετε τους "κανόνες" των μονοπατιών
Όταν κατεβαίνετε ένα κατηφορικό μονοπάτι, είναι καλό να παραχωρείτε την προτεραιότητα σε αυτόν που ανεβαίνει γιατί είναι πιο εύκολο να σταματήσετε την προσπάθειά σας στην κατάβαση πάρα να σταματήσει αυτός που ανεβαίνει. Επίσης, όποιος κατεβαίνει συνήθως έχει καλύτερη ορατότητα λόγω διαφορετικής οπτικής γωνίας. Ακόμη, είναι προτιμότερο να παραμένετε στα σηματοδοτημένα μονοπάτια και είναι καλό να μην αφήνετε σκουπίδια.

5. Μείνετε συγκεντρωμένοι
Λόγω της επικινδυνότητας κάποιων μονοπατιών, όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι σημαντικό να είμαστε απολύτως συγκεντρωμένοι στην διαδρομή μας. Είναι βοηθητικό να κοιτάζουμε μερικά μέτρα μπροστά ώστε να υπολογίσουμε την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε. Εάν θέλουμε να θαυμάσουμε την θέα της διαδρομής είναι προτιμότερο να περπατήσουμε για μερικά μέτρα ή να σταματήσουμε. Όσο περισσότερο εξοικειωνόμαστε με το ορεινό τρέξιμο τόσο καλύτερα θα μπορούμε να ορίσουμε την διαδρομή μας και να προβλέψουμε τυχόν κινδύνους.

#drc_athens #distance_running_center_athens #trail_running_tips